Direto X impossible to pedal - impossibile pedalare

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killsimo
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Direto X impossible to pedal - impossibile pedalare

Postby killsimo » Wed Apr 08, 2020 6:41 pm

Hi,

I bought a Direto X on November 2019 after a bad experience with Suito (it just stop working after 2 days) sure to improve quality and technical stuff BUT... Yesterday during my daily training routine on zwift, it became extremely hard to pedal and some strange noises start coming from the direto's body. So I've tried to fix it using the calibration mode on the elite app but... nothing happened. I've tried to use Bluetooth and Ant+, unplug and replug, with Mac and Windows, iPhone and Android, with Erg mode on and off and I've tried also on Zwift, Rouvy and E-Training but it doesn't work anymore..
I don't find any reset button or something like that on it and the "elite support center online" didn't answer yet. I'm also on quarantine and it's my only way to stay alive and in touch with my team...

Any ideas on what can I do to make it work again is extremely appreciated. The elite maintenance is closed due to the national quarantine.

Best Regards

Simone



Buongiorno

Lo scorso Novembre ho comprato il Direto X dopo aver avuto una pessima esperienza con Suito (ha smesso di funzionare dopo soli due giorni) certo di poter aumentare la qualità e gli aspetti tecnici MA....
Ieri durante il mio solito allenamento quotidiano su Zwift, la pedalata è improvvisamente diventata impossibile e sono iniziati strani rumori dal corpo del Direto. Ho provato ad utilizzare la calibrazione della app dell'elite ma senza nessun risultato. Ho usato il Bluetooth e l'Ant+, l'ho staccato e riattaccato, ho provato con Mac e Windows, iPhone e Android, con Erg mode attivato e disattivato ed ho provato ad usarlo anche su Zwift, Rouvy and E-Training ma sembra che proprio non voglia funzionare.
Non ho trovato un tasto di reset o qualcosa di simile e l'assistenza online Elite non mi ha ancora risposto. Io sono in quarantena e questo attrezzo è l'unica cosa che mi tiene in allenamento ed in contatto con il mio Team.

Qualsiasi idea su come farlo funzionare è estremamente apprezzata visto che l'assistenza Elite probabilmente è chiusa per quarantena.

Cordiali Saluti

Simone

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